Sabtu, 14 Oktober 2017

RENCANA TUHAN SELALU YANG TERBAIK

“Aku tahu, bahwa Engkau sanggup melakukan segala sesuatu, dan tidak ada rencana-Mu yang gagal.”

Ayub 42:2

Percayakah kita setiap ditentukan Tuhan seindah-indahnya yang kita rasa dan nikmati. Even saat sukarnya hidup kita ketika itu, tetapi itu semua berlaku kerana kehendak Pencipta.Saat diuji dengan dugaan berat seberat batu itu hanya untuk memberi kemanisan pada kita akhirnya nanti..

.
Yang penting, jangan pernah sekali salahkan Pencipta kerana tanpa Tuhan manakan ada kita ni di dunia. Ujian demi ujian kerana sayang kerana kasih. Bukan kerana tak suka atau benci.Adakah saat jatuh nya kita itu dah cukup sedar bahawa dalam dunia ini tidak boleh minta pada manusia atau apa saja kecuali TUHAN?

.
Rencana Tuhan itu selalu yang terbaik sebab selalu indah pada waktunya, Firman Tuhan mengatakan bahwa Dia senantiasa menjadikan semua indah pada waktuNya. Ketika menyatakan rencanaNya Tuhan tidak pernah terlambat ataupun terlalu cepat sebab semua selalu diberikan bagi kita tepat pada waktunya. Jadi jika saat ini ada sesuatu yang kita harapkan belum terwujud jangan menjadi cemas karena Ia memiliki waktu yang tepat bagi kita, dan Dia tidak pernah melupakan kita. Yang diperlukan saat ini adalah bersabar dalam menantikan penggenapan rencanaNya.

.
Apapun yang terjadi hari ini percayalah Dia  itu selalu baik bagi kita bahkan rencanaNya selalu yang terbaik. Tetaplah percaya dan bersyukur pada Tuhan  sampai kita melihat penggenapan rencanaNya yang indah. Amin.Ketika menyatakan rencanaNya Tuhan tidak pernah terlambat ataupun terlalu cepat sebab semua selalu diberikan bagi kita tepat pada waktunya..

.
FN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dugaan itu Rahmat dan Banyak Hikmahnya.

"Maka nikmat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan?" (QS. Ar-Rahman: 13) Apakah hikmah di sebalik dugaan:- Tand...