Khamis, 2 November 2017

ME TIME






Apa itu Konflik diri? Tak dapat perhatian orang yang dia nak sangat perhatian atau kasih sayang masa kecil. Craving for love. Konflik dalam perhubungan. Relationship.
.
Relationship dia dengan Tuhan.
Relationship dia dengan mak ayah
Relationship dia dengan suami/isteri
Relationship dia dengan anak-anak, adik beradik dan keluarga
Relationship dia dengan jiran dan saudara mara
Relationship dia dalam bisnes atau kerjaya dengan bos atau anak buah
Relationship dia dengan pelanggan atau supplier.
Pendek kata. Hidup ni semuanya adalah berkaitan dengan Relationship.
.
Saya faham ramai mungkin ada isu ni dan konflik diri. Rasa tak cukup hebat. Rasa nak buktikan sesuatu. Bagi saya semua perasaan ni boleh digunakan atau disalurkan untuk capai impian-impian kita InshaAllah. Salurkan kepada fokus dan ‘result’ yang kita nak dengan gunakan bisnes kita sebagai platform untuk bantu lebih ramai orang dan ini tak bermaksud semuanya kita nak bagi free.
.
Grow up. Last sekali hanya kita sahaja yang mampu menyayangi dan menghargai diri kita lebih banyak dari orang lain. Dan kejar cinta Dia dan Rasulullah SAW.Hargai diri lebih. Ada masa anda kena spend time menghargai diri anda sendiri – ‘me time’. Dan lebih menyayangi orang sekeliling kita.

.
Adakah anda pernah dapatkan "ME TIME" selama berpuluh tahun hidup ni? Jangan terlalu memikirkan masalah orang lain sedangkan diri sendiri juga perlu dibantu. Untuk memudahkan kita pula yang bantu orang lain kelak..Inshaa Allah..

.
#alabbasmalaysia
#dothesunnah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dugaan itu Rahmat dan Banyak Hikmahnya.

"Maka nikmat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan?" (QS. Ar-Rahman: 13) Apakah hikmah di sebalik dugaan:- Tand...