Selasa, 26 September 2017

5 Langkah Hendak Jadi Kaya







5 Langkah Hendak Jadi Kaya..

Bila sebut je kaya, macam-macamlah yang diangankan. Macam-macam jugalah impian demi imppian disenaraikan bila sebut KAYA. Tapi, tahukah anda , untuk mencapai KEKAYAAN dan KESENANGAN bukan hanya istilah sebutan semata. Ianya mesti dimulakan dengan tindakan segera!Oleh itu, saya senaraikan 5Langkah yang wajib dipraktikkan..

.

#1-Jangan Hilang Fokus.


Jadi, langkah pertama hendak jadi kaya adalah dengan fokus untuk tambah pendapatan  anda secara berkala.Niat pastikan dari mula hingga akhir. Jangan terpesong di tengah jalan.,

#2-Simpan Bukan Untuk Simpanan.

Apabila sahaja ada peluang untuk melabur secara bagus dan boleh menambahkan lagi wang dalam akaun anda. Contohnya, melabur dengan unit trust atau buat property investment.Teruskan tindakan itu supaya cepat sikit duit tu beranak..

 #3-Bertegas Biar Pada Tempatnya.

Anda kena jelas dengan apa yang anda hendak lakukan dan dapatkan setiap hari, kemudian tegaskan nekad anda untuk mencapainya. Mulakan pada kadar yang segera dan anda pasti melihat perubahan yang positif..

 #4-Jalani Hidup Yang Ringkas.

Hiduplah dengan bersederhana sahaja Sehingga sampai saat itu, jalani gaya hidup seringkasnya. Tidak salah jika kita guna kereta terpakai, sewa rumah kos rendah dan jimat dalam berbelaja seharian. Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..

#5-Betulkan Mentaliti Duit.

Kalau hendak jadi kaya, kena berani susah dan yang penting buat apa yang kita betul-betul minat, bukan buat secara terpaksa sebab semata nak dapat duit kerana apabila kita buat apa yang kita suka, kalau tidak menjadi pun pasti kita usahakan lagi sebab kita suka.Sebab kekayaan sebenar bukan bermula daripada kudrat semata tapi pemikiran anda penentu segalanya..
In shaa Allah sedikit perkongsian bersama dapatlah membuka hati dan minda anda agar niat murni awalnya tadi disertakan dengan tindakan tangkas dan cepat. Bayangkan jika anda sendiri dah menjadi KAYA dan SENANG, berapa ramai pula individu lain yang anda boleh bantu? Tempat kerja kitakan ladang PAHALA.Jadi, usahalah sebaiknya agar bertemu KEJAYAAN..
.
FN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dugaan itu Rahmat dan Banyak Hikmahnya.

"Maka nikmat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan?" (QS. Ar-Rahman: 13) Apakah hikmah di sebalik dugaan:- Tand...