Rabu, 10 Januari 2018

Bilakah kali terakhir Luang Masa Bersama Anak?


Bilakah kali terakhir anda luangkan masa bersama anak?Apakah ibu bapa terlalu menumpukan perhatian mengejar kebendaan sehingga mengabaikan anak?

Tahukah anda?

Bagi ibu bapa bekerja, mereka hanya mempunyai lima hingga 10 minit berkomunikasi dengan anak. Bakinya, apabila ibu bapa pulang ke rumah, anak masuk ke bilik masing-masing..

Anak pula terperap di bilik dan tidak berlaku proses komunikasi antara ayah dengan anak. Ini menyebabkan hubungan antara anak dengan ibu bapa semakin renggang..

Begitulah kehidupan seharian yang penuh dengan rutin dan keterdesakan hidup untuk bekalkan keluarga dengan segala keperluan yang lengkap. Tapi janganlah kita alpa dengan sifat-sifat kemanusiaan yang memerlukan kasih sayang dan sentuhan terutamanya..

Dalam masa 24 jam sehari, pastikan kita sentiasa aware dengan keadaan keluarga terutama anak-anak. Mereka ini masih rapuh dan lembut hatinya. Jika ibu bapa tak ambil tahu dan pantau mereka, jangan salahkan mereka jika berlakunya perkara yang diluar akal waras kita.Dunia sekarang KEJAM dan tidak selamat untuk dibiarkan seseorang itu bersendirian.Peluk dan ciumlah anak-anak kita sepanjang masa tanda kasih dan ihsan nya kita kepada mereka..

#alabbasmalaysia
#dothesunnah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dugaan itu Rahmat dan Banyak Hikmahnya.

"Maka nikmat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan?" (QS. Ar-Rahman: 13) Apakah hikmah di sebalik dugaan:- Tand...